Pertiwi, Dikta Fiana Wahyu (2024) PENGEMBANGAN CHATBOT INTERAKTIF MENGGUNAKAN FRAMEWORK RASA UNTUK INFORMASI DAN PEMBELAJARAN WUSHU DI SASANA ELANG PERKASA. Undergraduate thesis, Universitas Stikubank.
PDF (HALAMAN JUDUL)
Download (785kB) |
|
PDF (ABSTRAK)
Download (123kB) |
|
PDF (BAB I)
Download (95kB) |
|
PDF (BAB II)
Restricted to Repository staff only Download (82kB) |
|
PDF (BAB III)
Restricted to Repository staff only Download (181kB) |
|
PDF (BAB IV)
Restricted to Repository staff only Download (2MB) |
|
PDF (BAB V)
Restricted to Repository staff only Download (2MB) |
|
PDF (BAB VI)
Restricted to Repository staff only Download (53kB) |
|
PDF (DAFTAR PUSTAKA)
Download (79kB) |
|
PDF (LAMPIRAN)
Restricted to Repository staff only Download (2MB) |
Abstract
Wushu merupakan seni bela diri tradisional Tiongkok yang telah berkembang menjadi olahraga dan seni pertunjukan yang populer di seluruh dunia. Wushu dalam arti sebenarnya berasal dari kata Wu yang berarti ksatria dan Shu mengandung arti strategi. Namun pada era modern ini penting untuk menyediakan akses yang lebih mudah dan informatif kepada individu yang ingin memahami, mempelajari, atau mengembangkan keterampilan dalam wushu. Dalam konteks ini, teknologi informasi dan komunikasi, terutama chatbot, memiliki peran yang signifikan dalam memberikan informasi dan pembelajaran terkait wushu. Peneliti memanfaatkan teknologi chatbot, khususnya dengan Framework Rasa, untuk memberikan informasi seputar Wushu dan proses pendaftaran kepada masyarakat yang berminat di Sasana Elang Perkasa. Chatbot ini diharapkan dapat memberikan akses cepat dan mudah terhadap informasi mengenai Wushu, termasuk sejarahnya, teknik dasar, dan langkah-langkah belajar yang tepat. Hasil dari aplikasi chatbot ini dapat memahami pertanyaan dengan baik kapada yang dimaksud oleh pengguna chatbot akan tetapi mengalami beberapa kesalahan Dimana chatbot tidak memberikan respon dalam kondisi tertentu. Wushu is a traditional Chinese martial art that has evolved into a popular sport and performing art worldwide. The term "Wushu" originates from the combination of "Wu," meaning warrior, and "Shu," signifying strategy. However, in the modern era, it is essential to provide easier and more informative access for individuals interested in understanding, learning, or developing skills in Wushu. In this context, information technology and communication, especially chatbots, play a significant role in providing information and learning related to Wushu. Researchers leverage chatbot technology, specifically with the Rasa Framework, to offer information about Wushu and the registration process to those interested in Sasana Elang Perkasa. The chatbot is expected to provide quick and easy access to information about Wushu, including its history, basic techniques, and appropriate learning steps. The application of this chatbot can effectively understand user queries; however, it may encounter some errors where it fails to respond in certain conditions.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | SKR.I.05.01.2386 NIM.19.01.53.0127 |
Uncontrolled Keywords: | Chatbot, Framework Rasa, Telegram, Wushu. Chatbot, Rasa Framework, Telegram, Wushu. |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software |
Faculty / Institution: | Fakultas Teknologi Informasi > Program Studi Teknik Informatika |
Depositing User: | Teteh Hayati |
Date Deposited: | 09 Sep 2024 07:33 |
Last Modified: | 09 Sep 2024 07:33 |
URI: | https://eprints.unisbank.ac.id/id/eprint/10181 |
Actions (login required)
View Item |