Universitas Stikubank (Unisbank) Semarang Repository

IMPLEMENTASI TEKNOLOGI MARKERLESS AUGMENTED REALITY UNTUK MEDIA PROMOSI ELETRONIK PADA FAKULTAS TEKNOLOGI INFORMASI UNIVERSITAS STIKUBANK

DEWANDA GOREZI, PRASETYO (2020) IMPLEMENTASI TEKNOLOGI MARKERLESS AUGMENTED REALITY UNTUK MEDIA PROMOSI ELETRONIK PADA FAKULTAS TEKNOLOGI INFORMASI UNIVERSITAS STIKUBANK. Undergraduate thesis, Universitas Stikubank.

[img] PDF (HLM JUDUL)
Download (807kB)
[img] PDF (ABSTRAK)
Download (67kB)
[img] PDF (BAB I)
Download (127kB)
[img] PDF (BAB II)
Restricted to Repository staff only

Download (423kB)
[img] PDF (BAB III)
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)
[img] PDF (BAB IV)
Restricted to Repository staff only

Download (196kB)
[img] PDF (BAB V)
Restricted to Repository staff only

Download (897kB)
[img] PDF (BAB VI)
Restricted to Repository staff only

Download (7kB)
[img] PDF (DAFTAR PUSTAKA)
Download (13kB)
[img] PDF (LAMPIRAN)
Restricted to Repository staff only

Download (553kB)

Abstract

Perkembangan teknologi komputer yang sangat pesat membuat kita menjadi keusiltan untuk mengikuti perkembangannya. Para pelaku bisnis dituntut untuk menigkatkan kreativitas dalam measarkan produknya, salah satunya menggunakan teknologi Augmented Reality, yang mana dapat menampilkan objek produknya secara 3 dimensi. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membantu promosi iklan yang inovatif dengan memadukan Augmented Reality dengan brosur Universitas Stikubank sehingga dapat menarik minat para calon mahasiswa baru. Aplikasi ini dibuat menggunakan Blender untuk membuat objek 3 dimensi dan Unity untuk membuat Augmented Reality. Hasil dari penelitian ini adalah terciptanya aplikasi Augmented Reality yang menggunakan teknologi markerless untuk media promosi elektronik pada fakultas teknologi informasi Universitas Stikubank. Aplikasi ini mampu menampilkan objek gedung, video promosi, serta penjelasan mengenai fakultas teknologi informasi Universitas Stikubank. ABSTRACT The development of computer technology is very rapid make us hard to follow it’s development. All businesses are required to increase creativity in marketing their products, one of which is using Augmented Reality technology, which can display the object’s product in 3 dimension. The purpose of this research is to help promote innovative advertisements by combining Augmented Reality with Stikubank University brochures so it can attract the interest of prospective new students. This application was created using Blender to create 3 dimensional object and Unity to create Augmented Reality applications. The result of this study is the creation of an Augmented Reality application that uses markerless technology for electronic promotion media at the information technology faculty of Stikubank University. This application is able to display bulding objects, promotional video, and explanations about the information technology faculty at Stikubank University.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: NIM : 15.01.53.0090 SKR.I.05.01.1867
Uncontrolled Keywords: Augmented Reality, Markerless, Blender, Unity, Electronic Promotion
Subjects: Q Science > QA Mathematics
Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
Faculty / Institution: Fakultas Teknologi Informasi > Program Studi Teknik Informatika
Depositing User: Ani Mariawati
Date Deposited: 13 May 2020 02:37
Last Modified: 13 May 2020 02:37
URI: https://eprints.unisbank.ac.id/id/eprint/6776

Actions (login required)

View Item View Item