PRIAMBODO, KATON (2021) PERANCANGAN SISTEM PENDUKUNG GARUDA LEAGUE DENGAN METODE SORTING (SELECTION SORT). Undergraduate thesis, Universitas Stikubank.
PDF (HLM JUDUL)
Download (585kB) |
|
PDF (ABSTRAK)
Download (15kB) |
|
PDF (BAB I)
Download (231kB) |
|
PDF (BAB II)
Restricted to Repository staff only Download (186kB) |
|
PDF (BAB III)
Restricted to Repository staff only Download (456kB) |
|
PDF (BAB IV)
Restricted to Repository staff only Download (214kB) |
|
PDF (BAB V)
Restricted to Repository staff only Download (24kB) |
|
PDF (BAB VI)
Restricted to Repository staff only Download (8kB) |
|
PDF (DAFTAR PUSTAKA)
Download (7kB) |
|
PDF (LAMPIRAN)
Restricted to Repository staff only Download (693kB) |
Abstract
Dewasa ini perkembangan esports semakin diminati dari masa ke masa dimana Indonesia menjadi salah satu pasar terbesar di Asia Pasifik dengan angka mencapai US$941 juta atau setara sekitar Rp13 triliun. Melihat angka tersebut, bukan hal yang mengherankan apabila industri esports juga ikut berkembang pesat. Dunia esports pada masa sekarang ini sudah tidak bisa diragukan lagi atau bisa dibilang sudah sangat menjanjikan dengan komunitas game atau para gamer berjumlah sekitar 1,7 miliar orang di seluruh dunia dimana sebagian besar adalah generasi muda millennial yang sangat menarik untuk keperluaan bisnis. Salah satu kompetisi game dari esports yang sedang diminati diantaranya yaitu garuda league. Penelitian ini bertujuan untuk membuat sistem pendukung garuda league dengan metode selection sort yang dapat digunakan untuk memudahkan dalam proses proses pengurutan posisi tim yang bertanding dari jumlah poin yang didapatkan dalam beberapa tabel yang terdapat pada website resmi liga www.garudaleague.com. Berdasarkan pengurutan secara descending dengan metode selection sort dari kompetisi garuda league diperlihatkan bahwa poin terbesar adalah tim 3 dengan nilai poin 100, urutan kedua adalah tim 2 dengan nilai poin 95, urutan ketiga adalah tim 1 dengan nilai poin 90, urutan keempat adalah tim 4 dengan nilai poin 80 dan urutan terakhir adalah tim 5 dengan nilai poin 75. Nowadays, the development of esports is increasingly in demand from time to time where Indonesia is one of the largest market in the Asia Pacific that the value reaches up to US$941 million or the equivalent of around Rp13 trillion. With this number, it is not surprising that the esports industry is also growing aggressively. The world of esports at this time can't be doubted or can be said to be very promising with the gaming community or number of gamers around 1.7 billion people around the world, most of which are millennials who are very attractive for business purposes. Esports competition that is currently in the hype is Garuda League. This study aims to create a Garuda League support system with the selection sort method that can be used to facilitate the process of sorting the positions of the competing teams from the number of points obtained in several tables on the league's official website www.garudaleague.com. Based on descending sorting using the selection sort method from the Garuda League competition, it is shown that the biggest points are team 3 with a point value of 100, second place is team 2 with a point value of 95, third place is team 1 with a point value of 90, fourth place is team 4 with 80 point value and the last order is team 5 with 75 point value.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | SKR.I.05.01.2018 NIM 16.01.53.0020 |
Uncontrolled Keywords: | Garuda League, Pengurutan, Descending, Selection Sort Garuda League, Order, Descending, Selection Sort |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software |
Faculty / Institution: | Fakultas Teknologi Informasi > Program Studi Teknik Informatika |
Depositing User: | Teteh Hayati |
Date Deposited: | 09 Nov 2021 06:46 |
Last Modified: | 09 Nov 2021 06:46 |
URI: | https://eprints.unisbank.ac.id/id/eprint/8014 |
Actions (login required)
View Item |