Lodewyk Matital, Andre (2020) SISTEM INFORMASI PENGELOLAAN SURAT MASUK DAN SURAT KELUAR BERBASIS WEB PADA DINAS KEPENDUDUKAN DAN PENCATATAN SIPIL KABUPATEN KEPULAUAN ARU. Undergraduate thesis, Universitas Stikubank.
PDF (HLM JUDUL)
Download (1MB) |
|
PDF (ABSTRAK)
Download (102kB) |
|
PDF (BAB I)
Download (235kB) |
|
PDF (BAB II)
Restricted to Repository staff only Download (162kB) |
|
PDF (BAB III)
Restricted to Repository staff only Download (1MB) |
|
PDF (BAB IV)
Restricted to Repository staff only Download (853kB) |
|
PDF (BAB V)
Restricted to Repository staff only Download (344kB) |
|
PDF (BAB VI)
Restricted to Repository staff only Download (88kB) |
|
PDF (DAFTAR PUSTAKA)
Download (154kB) |
|
PDF (LAMPIRAN)
Restricted to Repository staff only Download (1MB) |
Abstract
Kebutuhan akan informasi yang cepat, tepat, dan akurat untuk mendukung dan mempermudah suatu pekerjaan dalam mengakses informasi sangat diperlukan, termasuk pengelolaan surat masuk (SM) dan surat keluar (SK). Penelitian yang dilakukan pada Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil (Disdukcapil) Kabupaten Kepulauan Aru, menunjukan bahwa tata kelola SM dan SK belum optimal. Hal ini dikarenakan tata kelola SM dan SK masih bersifat manual sehingga penataannya tidak terkelola secara baik, pengarsipan surat juga kurang diperhatikan sehingga seringkali terjadi ada surat yang hilang, padahal dalam surat itu berisi informasi yang penting. Masalah pengelolaan SM dan SK yang belum optimal ini diharapkan bisa diatasi dengan sebuah sistem informasi pengelolaan SM dan SK berbasis web yang optimal dan memadai, agar pengelolaan surat dapat tertata dengan baik sehingga menjadi sumber informasi yang tepat guna. Sistem infomasi ini dibuat untuk memperbaiki dan meningkatkan pengeloalaan surat pada Disdukcapil Kabupaten Kepulauan Aru, agar dapat meningkatkan efektivitas dan efisiensi pengelolaan surat masuk dan surat keluar. Sistem informasi pengelolaan surat berbasis web pada Disdukcapil Kabupaten Kepulauan Aru diharapkan dapat membantu instansi untuk lebih efisien dan efektif dalam The need for fast, precise, and accurate information to support and facilitate a job in accessing information is indispensable, including the management of incoming mail (IM) and outgoing mail (OM). Research conducted at the Department of Population and Civil registration of Aru Islands Regency, showed that the governance of incoming and outgoing letters is not optimal. This is because the governance of IM and OM is still manual so that the arrangement is not managed properly, the archiving of letters is also less concerned so that there is often a missing letter, when the letter contains Important information. Issue of IM management and OM that is not optimal, it is expected to be addressed with an optimal and adequate web-based entry management and letter-out information system for mail management to be organized The right source of information. This information system is made to improve and improve the management of mail in the population and Civil Registration Department of Aru surat. Islands, in order to increase the effectiveness and efficiency of the management of IM and OM. Information System of Web-based mail management at the Department of Population and Civil registration of Aru Islands Regency is expected to help agencies to be more efficient and effective in managing letters.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | SKR.I.05.02.1868 NIM : 18.01.55.5003 |
Uncontrolled Keywords: | : Sistem Informasi, Web, Pengelolaan Surat, Disdukcapil. Information system, WEB, mail management, office Population. |
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science |
Faculty / Institution: | Fakultas Teknologi Informasi > Program Studi Sistem Informasi |
Depositing User: | Yuliana Eliza |
Date Deposited: | 08 May 2020 01:23 |
Last Modified: | 08 May 2020 01:42 |
URI: | http://eprints.unisbank.ac.id/id/eprint/6681 |
Actions (login required)
View Item |